Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Jacqueline Castro Ravelo - Cantautora
1 septembre 2012

Jacqueline Castro Ravelo y la música

 Jacqueline Castro Ravelo

Jacqueline CastroDelft, 31 augustus 2012

Cd Portretten - Retratos met 13 gedichten van Gabriela Mistral  en mijn eigen composities, is als een langzame schilderij  gaan ontwikkelen. 

Dit werk is live opgenomen in de Synagoge, een prachtige plek met  mooie akoestiek, mooi en sober entourage, in Delft, stad waar ik 35 jaar heb gewoond. Een moment opname, eventjes een deel van je leven in twee dagen proppen, 13 gedichten op te nemen met zeer deskundige musici, uit Spanje, Rusland, Nederland, Chili, Duitsland, Cuba, Aruba; op een zeer tegen-de-draad-in, volkomen ouderwetse manier:zonder dubs of mooier maken in de studio dan het op  het moment op 25 of 26 augustus 2012.

Ik voel me verguld dit werk te mogen doen, omgeven van zo veel liefde, solidariteit en belangstelling van de musici, mijn vriendin Nancy, mijn man Nelson.

Ik heb ze gezongen in  Nicaragua, New York, Berkeley, Wisconsin, Monona, New Yersey, Nederland.

Als afscheid van Nederland is dit werk een cadeau voor mijn vrienden, familie, Gabriela Mistral, de Chileense en Nederlandse cultuur en mezelf.

Deze portretten zijn niet af, ze gaan de wereld rond om de stem van Gabriela Mistrtal te laten weerklinken en elke keer dat u deze liederen hoort, zullen er een paar kleuren erbij komen. Hopelijk voelen veel mensen uitgenodigd deze liederen te zingen, te spelen. Het is een portret dat nooit af zal komen. Het leven zelf geeft zich door in een oneindige weg die steeds terugkomt.

Ik dank mijn moeder Virginia Elisa Ravelo Palacios, mijn vader Nahum Castro Henriquez, familie, mijn voorouders, mijn lieve vrienden in speciaal Nancy Koekenberg en mijn man Nelson Rojas Pallauta, mijn maten, mijn medeplichtigen, ze  zijn de bomen waarop ik steun.

Elk jaar zult u mij in een van de Nederlandse -Europese podia zien tussen mei en augustus.

Speciaal dank aan Lalo-trutruka, Rotterdams Volkstheater, Jan Meijer,  Adriaan Correa, de synagoge Delft, alle musici die hebben gewerkt met een grote solidariteit in deze opname, Rudy Albano, don Juan Martabit ambassadeur van Chili in Nederland, mijn zussen Veronica en Elisa, mijn Noord-Hollandse ooms Chris en Bob, Luis Barros die de voorproductie deed, Fondo Franciscano de Chile die de rechten van Gabriela Mistral beheert voor de arme kinderen van Chili.

In 2005 nam ik Cd Tambor Indio op, met 5 gedichten van Gabriela Mistral, tweetalig gezongen.

Hartelijk dank, Jacqueline Castro Ravelo

 

Participan/medewerkers:

Jacqueline Castro Ravelo, alle composities en lead vocals

Astrid Díaz

Adriaan Correa

Daniel Clason

Evert Willemstijn

Ida Hazenberg

Jaime Carrizo Bahamondes

Juan Navia

Jan Meijer

Lidwina Booi

Mac de Roode

Miguelángel Clerc

María de los Ángeles Esteves

Pablo Irizarri van Suchtelen

Ruzana Tsymbalova

Rodrigo Parejo

Wolfram Reisiger

Rudy Albano Mobiele Studio: RA - Studio

Nelson Rojas Pallauta

Nancy Koekenberg

Rob Dijkstra

Luis Barros

CD – opname: 25 en 26 augustus 2012

Synagoge, Koornmarkt 14,

Delft - Nederland

  1. Doña primaveraJacqueline Castro
  2. Ronda Cubana
  3. Los huesos de los muertos
  4. La extranjera
  5. Me tuviste
  6. Vergüenza
  7. Schaamte
  8. Meciendo
  9. Canción de los buscan olvidar
  10. Miedo
  11. Todas íbamos a ser reinas
  12. Ronda de la granada
  13. Tierra Chilena
Publicité
Commentaires
Jacqueline Castro Ravelo - Cantautora
Publicité
Derniers commentaires
Jacqueline Castro Ravelo - Cantautora
Pages
Visiteurs
Depuis la création 5 717
Publicité